På Cleverbuy vill vi att du ska få din nya smarttelefon så billigt som möjligt. Vi handlar smart så att du kan handla smart. Dessutom undviker vi dyra reklambyråer och kostsam marknadsföring så att vi kan ge dig det bästa priset för din nya smarttelefon.
I princip ja. Om du inte har valt ett annat skick än ”ny” när du väljer din smarttelefon, är alla våra artiklar förseglade nya varor i originalförpackning.
En del av våra varor är föremål för differentierad beskattning i enlighet med ¬ß25a Lagen om mervärdesskatt. Detta innebär att moms/försäljningsskatt inte visas på fakturan för dessa artiklar. Du kan se i varukorgen om din vara visas med moms/försäljningsskatt.
Das Handy muss zurückgesetzt sein. Persönliche Daten und PINs sollten entfernt worden
sein. Schutzfolien entferne bitte. Bei iPhones: Bitte entferne das Gerät aus deiner
iCloud.
Stell dir vor, du würdest das Smartphone bei uns kaufen und stelle deine Erwartung als
Käufer für den Zustand deines Geräts. So kommst du bestimmt zu einer fairen
Einschätzung.
Dann informieren wir dich und machen einen neuen Preisvorschlag. Als Grundlage dient der
Kalkulator auf unserem Portal Cleverbuy.de/verkaufen. Übrigens: Auch wenn unser Team den
Zustand besser bewertet als Du, informieren wir dich.
Die solltest du vorher sichern und löschen, bevor du uns dein Handy zusendest. Sollten
bei Ankunft noch Daten auf dem Handy gefunden werden, informieren wir dich und erbitten
dein Einverständnis zur Löschung der Daten.
Bei den Zuständen „wie neu“ und „sehr gut“ erwarten wir, dass das Zubehör vorhanden ist.
Bei den Zuständen „gut“ und „schlecht“ ist es okay, wenn das Zubehör teilweise oder
komplett fehlt.
Solange der schlechte Zustand sich nur auf die Optik bezieht ist das okay und du kannst
den Zustand „schlecht“ wählen. Wenn jedoch etwas defekt oder gebrochen ist, können wir
das Gerät leider nicht ankaufen.
Wir haben keine feste Grenze, was die Stückzahlen betrifft. Wenn dein Verkauf aber
deutlich den Rahmen von haushaltsüblichen Mengen übersteigt, müssen wir den Ankauf
ablehnen.
Föreställ dig att du köper surfplattan av oss och ställ dina förväntningar som köpare på enhetens skick. På så sätt är du säker på att få en rättvis bedömning.
Vi kommer då att informera dig och göra ett nytt prisförslag. Kalkylatorn på vår portal Cleverbuy.de/verkaufen fungerar som grund. Dessutom: Vi meddelar dig även om vårt team anser att tillståndet är bättre än ditt.
Du bör säkerhetskopiera dem och radera dem innan du skickar din surfplatta till oss. Om några uppgifter hittas på surfplattan vid ankomsten kommer vi att informera dig och be dig godkänna att uppgifterna raderas.
I skick ‚Äûsom ny‚Äú och ‚Äûmycket bra‚Äú förväntar vi oss att tillbehören finns med. För skicken ‚Äûbra‚Äú och ‚Äûdåligt‚Äú är det okej om några eller alla tillbehör saknas.
Så länge det dåliga skicket bara gäller utseendet är det okej och du kan välja ‚Äûdåligt‚Äú skick. Men om något är defekt eller trasigt kan vi tyvärr inte köpa enheten.